7.08.2012

Chcą Szokować a wzbudzają Niesmak


Czasem tak - Lubię taki rodzaj humoru - podszyty erotyzmem , czasem przaśny albo kolokwialnie mówiąc "od czapy" 
Ważne jest tylko żeby sie nie zagalopować.
Miedzy dowcipem a żenadą często przebiega cienka linia.
no ALE Tak jak jest z okładkami TAK SAMO jest z Reklamami
MAJĄ DZIAŁAĆ?
=>MUSZĄ ZWRÓCIĆ NA SIEBIE UWAGĘ  
czyli NAJLEPIEJ WZBUDZIĆ EMOCJE 
a NAJLEPIEJ KONTROWERSJĄ
kilka przykładów 

Mam teraz na głowie taką kampanie
i czai sie we mnie myśl żeby pójść tym tropem
W KOŃCU JAK WIDAĆ wszystko w ten sposób da sie sprzedać. 
Od usług fryzjerskich przez ciuchy i hamburgery do kampanii społecznej.  
ale jest ALE
1053 skargi na reklamy wpłynęły w ubiegłym roku (2011) do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, 
jednak to o prawie 400 skarg mniej niż w roku 2010. 
1050 skarg zostało złożonych przez konsumentów, 3 przez przedsiębiorców.
Rada Reklamy prowadziła postępowania w sprawie 180 różnych przekazów reklamowych. 
Komisja Etyki Reklamy, organ orzekający o zgodności przekazu reklamowego z Kodeksem Etyki Reklamy, podjęła w sumie 92 uchwały.
 Najbardziej oprotestowaną reklamą roku 2011 był plakat centrum handlowego Maximus przedstawiający kobietę z opuszczoną bielizną i napisem "Opuszczamy na Maxa". Do Rady Reklamy trafiło w sumie 756 skarg. Zdaniem skarżących reklama jest seksistowska, w zestawieniu z zamieszczonym zdjęciem (zsuwanych przez kobietę majtek) nasuwa jednoznaczne seksualne skojarzenia i uwłacza godności kobiet. Reklama kreuje obraz kobiety postrzeganej jedynie jako seksualny wabik. Komisja Etyki Reklamy zgodziła się ze skarżącymi i uznała, że reklama narusza dobre obyczaje i nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej. Zdaniem Zespołu Orzekającego zachowanie przedstawione na plakacie ma wyraźny podtekst erotyczny, który dodatkowo wzmocniony jest hasłem, które ujednoznacznia i potwierdza przekaz wizualny. Prezentacja tak wzmocnionego przekazu wizualnego w miejscu publicznym narusza dobre obyczaje - uznała Komisja Etyki Reklamy.
FATALNA REKLAMA
wręcz prostacka 
JAK TEN SKLEP maximus - wnioskuje po reklamie :]


Zastanawiam sie czemu w reklamie tak często UŻYWANA jest kobieta a wszelkie badania wskazują , że to ona przede wszystkim podejmuje decyzje zakupowe. ????????????????!!!!!!
Jaki ma więc target sklep Maxiumus? Bo żeby ich reklama było chociaż zabawna.. ale to rynsztokowy humor.

wiadomo WARTO KREOWAĆ KONTROWERSYJNE REKLAMY, 
po prostu  BO DZIAŁA 
ale litości - niech to będzie na poziomie



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz